oskrivna regler. finns dom?


det här med de "oskrivna regler" som finns, är inte det påhitt egentligen?
jag menar, av ren artighet så ställer man sig sist i kön i affären för man vet ju
hur segt det är att stå där själv. Men det är väl för fan ingen "oskriven regel" för det?

Och vem kom på att man ska kalla det "oskriven regel" när faktiskt det mesta handlar
om artighet, om vad man har för vett i skallen. Finns ju såklart undantag..

En "oskriven regel" för mig är att man till exempel försörjer sina barn.
DÄR har vi en oskriven regel. Det gör man bara. Man försörjer sina barn med kärlek.
Visst finns undantag här med men de är bara allmänt korkade och borde brännas på bål.

Är ni med mig i tänket eller svammlar jag som vanligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0