tar smartphonen över våra liv?


Okej, nu ska jag vara seriös då jag "tänkt" till.

1. Hur många är ägare av en så kallas "smartphone"?
Nästan alla va?

2. Har ni upptäckt att man kan scanna in koder, från till exempel en matvara?
Det märkte jag för någon vecka sen.
Nu när jag tänkt på det finner jag dessa koder överallt, finns i tidningar, i reklamen, på varor osv.

Man kan alltså scanna in en denna kod på en vara i affären och då få olika förslag på
maträtter som man kan göra av den råvara.

Jag ställer mig frågorna:

1. Är det här bra?
2. Har det gått för långt?
3. Är vi för lata för att kolla recepten INNAN vi går och handlar?
4. Är den praktiska "handlelappen" påväg ur denna tid?
5. Tar smartphonen över våra liv?

Äh jag vet inte men tänka på onödiga saker, det kan jag.
Ge mig lite applåder för detta fantastiska inlägg.. tack & bock för denna gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0