mange makers, dom kan!

Jag ska delge mig av en rolig sak som hände på jobbet förra veckan.
Skrattar fortfarande lika mycket åt det när jag tänker på det.

Jobbade kvällen på maxi, 13-19 var mitt pass.
Som grädden på moset hade de satt i julskiva som gick rullande, HELA TIDEN.
Gissa om man blev hjärntvättad av alla "tänd ett ljus" "hej tomtegubbar" osv.
MEN när jag står i min ensamhet vid äppelbordet vid 17.45 tiden så börjar
plötsligt mange makers jullåt spelas, kul med omväxling tänkte jag.
Började sen små skratta för mig själv, just pga. låten är så sjukt ful.
Sedan slutade den, skönt tänkte jag. Men så fel jag hade, den kom igen,
igen, igen, igen och igen. Någon hade satt låten på repeat, där stod jag
och skrattade för mig själv, kunde inte ens hålla mig när jag skulle hjälpa en kund.
"det är jul hos mange" "Vi käkar skinka, hos mange" "Alla dricker glögg nu"
Jag skämtar inte med att den gick på repeat i minst 1h tills någon äntligen bytte låt.
Kan ni gissa vilken låt som kom sen? JO, sean banan med ett gott nytt jul?
Som tur va skulle jag gå hem så hörde den bara två gånger, tack gode gud...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0